Charitní pečovatelská služba

Služba je určena lidem, jejichž situace vyžaduje pomoc druhé osoby.
Službu poskytujeme bez omezení věku. 

Jak pomáháme? Příklady z praxePanicka

Naše pečovatelky přijedou k Vám domů a podle individuální domluvy Vám pomohou

v těchto oblastech:

zVLÁDÁNÍ BĚŽNÝCH ÚKONŮ PÉČE O VLASTNÍ OSOBU

Je pro Vás obtížné se správně a včas obléci nebo si obout boty?

Pomůžeme Vám vybrat oblečení, obléci se, zapnout si knoflíky.Upozorníme Vás na to, co už nevidíte nebo co je s ohledem na počasí potřeba.

 

Paní Marie (85 let) žije sama ve své domácnosti a snaží se co nejvíce o sebe postarat sama. Má ale potíže se zapínáním knoflíků a oblékáním svetru a kalhot. Pečovatelka jí pomáhá vybrat vhodné oblečení a dopomáhá při oblékání, aby se paní Marie cítila pohodlně a upraveně.

osobní hygiena nebo dohled při hygieně

Je pro Vás už obtížné umýt si vlasy, osprchovat se?

Podpoříme Vás, abyste stále sami zvládli osobní hygienu nebo Vám pomůžeme s koupelí, sprchováním, ústní hygienou.  Je pro nás důležité zachovat Vaše zvyklosti.

Paní Jana (90 let) tráví většinu času na lůžku a nedokáže se sama umýt. Pečovatelka si připraví pomůcky na hygienu (lavórek s vodou, mycí gel a žínky), paní Janě pomůže s hygienou celého těla a také jí namaže tělo krémem, aby se paní Jana cítila příjemně. Po celou dobu hygieny dbá pečovatelka na její pohodlí a důstojnost, komunikují spolu o příjemných věcech, které paní Janu zajímají.

ZAJIŠTĚNÍ STRAVOVÁNÍ

Potřebujete pomoc při vaření? Je pro Vás těžké stát u kuchyňské linky? Potřebuje jídlo ohřát a přenést ke stolu? Zajistit teplé jídlo?

Pomůžeme Vám v tom, co budete potřebovat právě Vy.  Ať už to bude pomoc při vaření jídla; vyzvednutí jídla z ledničky a jeho ohřátí; či jeho naporcování. 

Pan Karel (82 let) má potíže s jemnou motorikou a obtížně se mu drží příbor. Pečovatelka panu Karlovi ohřeje a neservíruje polévku a pomůže mu s nakrájením hlavního jídla.  Připraví mu také pitný režim podle přání. Po jídle pomůže s mytím nádobí. Po celou dobu spolu zdvořile hovoří o běžných věcech, které zajímají pana Karla.

SAMOSTATNÝ POHYB

Máte problémy se stabilitou a bojíte se pádu?

Pomůžeme Vám při vstávání, budeme Vám oporou v koupelně, ukážeme a pomůžeme Vám zajistit si pomůcky, které Vám usnadní chůzi. Doprovodíme Vás, kam budete potřebovat.

Paní Ludmila (65 let) se sama nedokáže přesunout z postele na invalidní vozík. Pečovatelka jí pomůže s přesunem, správným usazením a zkontroluje, že má paní Ludmila pohodlnou polohu. Podle přání paní Ludmily mají dohodnuté pravidelné procházky po parku, kam dříve ráda paní Ludmila chodila na procházky s dětmi.

PÉČE O DOMÁCNOST

Jsou pro Vás běžné domácí práce neúnosnou zátěží? S obtížemi a možná ne vždy bezpečně obsluhujete domácí spotřebiče? Už si sami nenakoupíte a neuložíte věci? Jsou věci, kterých se obáváte, např. převlékání postele?

V těchto situacích Vás umíme podpořit nebo přímo pomoci. Domluvíme si s Vámi, co je pro Vás nezbytné a jak pomoc bude probíhat.

Paní Alena (87 let) žije v domě s pečovatelskou službou. Péči o sebe ještě zvládá velmi dobře, ale už se cítí slabá na úklid v celém bytě. Paní Alena nezvládá utírat prach na nábytku a vytřít podlahy. Paní pečovatelka jí pomůže s úklidem, aby měla doma čisto a cítila se příjemně.

ZAJIŠTĚNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM

Doprovodíme Vás k lékaři, na oslavu narozenin u přátel či rodiny. Doprovodíme a pomůžeme Vám jednat na úřadech. Pomůžeme s obsluhou telefonu/tabletu, abyste si mohli popovídat s vnoučaty.  Pomůžeme Vám objednat lístky na divadelní představení a společně zajistíme dopravu na místo.

Paní Ivana (80 let) sama si již nezvládne zajít do obchodu na nákup. Cítí se slabá, nedojde do obchodu a v obchodě se neorientuje. Paní pečovatelka od paní Ivany převezme nákupní seznam, nakoupí potřebné věci a přinese jí je až domů. Pokud bude paní Ivana potřebovat, pomůže jí také s uložením nakoupených věcí do lednice a do spíže.

UPLATŇOVÁNÍ PRÁV A OPRÁVNĚNÝCH ZÁJMŮ A OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ

Máte pocit, že na Vašich rozhodnutích nezáleží? Je těžké pro Vás řešit běžné osobní záležitosti jako je platba inkasa, vyzvednutí poštovní zásilky, vyzvednutí léků, objednání se k lékaři?

Je pro nás důležité Vás podpořit, abyste se stále rozhodovali o svém životě (co budete mít na sobě, co si dáte k večeři, co si koupíte, s kým a kdy se budete potkávat). Doprovodíme Vás tam, kam budete potřebovat a případně Vám pomůžeme na místě. Najdeme společně cesty, jak vše zařídit bezpečně.

Pan Václav (78 let) má objednanou kontrolu u lékaře, sám však cestu nezvládne. Pečovatelka pana Václava zaveze autem k lékaři (přepravní služba charity na smlouvu), doprovodí ho do čekárny a počká, až bude mít pan Václav po vyšetření a zaveze ho nazpět prostřednictvím přepravní služby Charity domů. Po celou dobu je panu Václavovi oporou, jak při nástupu a výstupu do vozidla, tak při pohybu na poliklinice.

Paní Eva (83 let) zjistila, že jí brzy skončí platnost občanského průkazu, ale neví, jak požádat o nový. Pečovatelka spolu se sociální pracovnicí zajistí potřebné dokumenty. Doprovodí paní Evu na úřad, pomůže při komunikaci s pracovnicí na úřadě a také paní Evě pomůže vyplnit potřebné formuláře.

DOHLED NAD BEZPEČÍM (RIZIKA)

Máte obavu o zdraví svého blízkého? Obáváte se, že nedostatečně jí, pije, zapomíná na své léky nebo objednané návštěvy u lékaře?

Obáváte se, že nerozezná nebezpečí (např. čerstvost potravin) či zapomíná na detaily, které mohou být nebezpečné (nezavřené dveře od bytu, nevypnuté světlo, vařič)?

Jsme tady pro Vás. Naši pracovníci s Vámi vyhodnotí Vaše obavy a společně se všichni dohodneme, na co se zaměřit a jak možná rizika snižovat.  

Paní Božena (89 let) žije sama, má potíže s chůzí a hrozí, že v domácnosti upadne a nebude schopna sama vstát. Rodina paní Boženy bydlí daleko. Pečovatelka ji pravidelně navštěvuje, ptá se, jak se cítí, a kontroluje, zda je doma vše v pořádku.

  • Nabízíme také podporu pečujícím osobám v rámci základního sociálního poradenství - jedná se o nácvik dovedností pečujících osob pro zvládání péče o osoby závislé na jejich pomoci.

Komu pomáháme 

Nabízíme pomoc lidem, jejichž situace vyžaduje pomoc druhé osoby. Službu poskytujeme bez omezení věku.

  • Seniorům
  • lidem s chronickým duševním onemocněním
  • lidem s chronickým onemocněním
  • lidem s jiným zdravotním postižením
  • lidem s kombinovaným postižením
  • lidem s mentálním postižením
  • lidem s tělesným postižením
  • lidem se zdravotním postižením
  • lidem se sluchovým postižením
  • lidem se zrakovým postižením
  • Rodinám s dítětem/dětmi

Kde pomáháme?

Pečovatelskou službu poskytujeme terénní formou, to znamená ve Vaší domácnosti nebo tam, kde potřebujete doprovod.

Naše služba zajíždí do těchto obcí: Bystřice pod Hostýnem a její místní části, v obcích Brusné, Blazice, Chomýž, Chvalčov, Komárno, Loukov a Libosváry, Mrlínek, Osíčko, Podhradní Lhota, Rajnochovice, Rusava, Slavkov pod Hostýnem, Vítonice.

Jaká je naše provozní doba a kapacita služby?

Pracovní dny, víkendy a svátky v době od 6.00 hod. do 22.00 hod.

Ve všední dny od 6:00 do 14:30 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 8  klientů.

Ve všední dny od 14:30 do 22:00 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 2  klienty.

O víkendech a svátcích od 6:00 do 22:00 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 2  klienty.

Jaké jsou naše cíle?

 Zajistit klientovi takovou míru individuální podpory a péče, aby mohl i přes svou nepříznivou sociální situaci žít doma. ♥ Umožnit klientovi žít podle jeho zvyklostí s ohledem na jeho přání a potřeby v době, kdy potřebuje ke svému samostatnému životu v domácím prostředí pomoc druhé osoby, aby si mohl zachovat kontakt s okolím, vazby na rodinu a přátele. ♥ Podporovat klienta v udržení, případně rozvoji jeho schopností a dovedností.

Jak se za službu platí? 

Službu si hradí klient. Výše platby se odvíjí od aktuálního ceníku, dle času, který u Vás pracovnice stráví. Služba se platí vždy za uplynulý měsíc a je možné zaplatit v hotovosti, převodem nebo formou inkasa.

Adresa

 
 
 
 
 
 
 Adresa:
 6. května 1071
   Bystřice pod Hostýnem
 768 61
 
Telefon:
 573 378 296

Jak probíhá přijetí klienta do pečovatelské služby?

Pan Novák doma upadl, způsobil si úraz a byl v nemocnici. Před nedávnem se z nemocnice vrátil a zjišťuje, že se již o sebe nedokáže postarat sám, tak jak byl dříve zvyklý. Nyní se o něj stará dcera, která však musí chodit do práce. Pan Novák se rozhodl zatelefonovat na Pečovatelskou službu a zeptat se, zda bychom mu mohli nějak pomoci.
Telefon zvedne sociální pracovnice, která panu Novákovi vysvětlí, jakou pomoc mu může pečovatelská služba nabídnout. Sdělí, že nejprve je potřeba vyplnit žádost, která je buď na webových stránkách, nebo k vyzvednutí v sídle pečovatelské služby. Vyplněnou a podepsanou je ji následně potřebné doručit, buď vhozením do schránky u sídla služby, předáním sociální pracovnici nebo zasláním na e-mail. (Pokud budete, potřebovat sociální pracovnice Vám s vyplněním žádosti pomůže. Telefon 737 548 851 nebo 734 435 020 ).
Poté co pan Novák s dcerou žádost vyplní a doručí na pečovatelskou službu, domluví se s pracovnicí na termínu sociálního šetření v jeho domácnosti, kde bude služba probíhat. Sociální pracovnice přijede k panu Novákovi domů a zde už se domluví na všem potřebném a společně nastaví průběh služby. Na dalším setkání podepíše sociální pracovnice s panem Novákem smlouvu. Od této chvíle se pan Novák stává klientem pečovatelské služby, mohou k němu začít dojíždět paní pečovatelky a pomáhat mu se vším potřebným.

Pravidla pro vyřizování stížností:

Každý klient Charitní pečovatelské služby má právo si stěžovat na kvalitu nebo způsob poskytování služby.

O právu podat stížnost je klient informován při uzavírání smlouvy, kdy obdrží aktuální Vnitřní pravidla Charitní pečovatelské služby, která informace o podání stížnosti obsahují. Klient při podpisu smlouvy obdrží také formulář Podání podnětu, připomínky, stížnosti, pochvaly, který může využít pro zpětnou vazbu Charitní pečovatelské službě.

Klientovi je právo podat stížnost připomínáno při přehodnocování Individuálního plánu s klíčovým pracovníkem. Stížnosti jsou evidovány a vyřizovány v co nejkratší době, maximálně do 30 dnů od jejich doručení.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti se může stěžovatel odvolat k nadřízeným orgánům.

Dokumenty ke stažení: