Denní stacionář pro seniory Chvalčov

Potřebujete dopomoc jiné osoby při běžných denních aktivitách a zároveň si přejete trávit čas s vrstevníky? Jsme tu pro Vás.
 
Kromě toho, že Vám pomůžeme s hygienou, nabízíme smysluplný program plný aktivit - například trénink paměti, rukodělné činnosti, pohybové aktivity.
 
Pracovníci stacionáře připravují celodenní program.
 
Svoji náplň dne si domlouváte před podpisem smlouvy.
 
Do stacionáře můžete docházet ve dny a časy domluvené ve smlouvě. 

Poskytujeme aktivizační činnosti, které jsou rozděleny do několika bloků.

 Do programu zařazujeme:

lehké cvičení a protahování, masírování, nabídka bazální stimulace

  1000006595  1000006610 thumbnail_20240423_095416

činnosti, které podporují: nácvik péče o vlastní osobu, udržení hybnosti (chůze s kompenzačními pomůckami, vstávání a usedání), procvičení jemné motoriky (kreslení, stříhání, přebírání, psaní), duševní a fyzické schopnosti seniora (trénink paměti a slovní zásoby, matematické dovednosti, cvičení s pomocí psychomotorického padáku apod.),

1000006598 1000006607

d30  procvičení koordinace pohybu

oddechové činnosti (poslech hudby a zpěv, četba tisku, předčítání knih, luštění křížovek
a vědomostních kvízů, společenské hry, odpočinek v relaxačním křesle nebo na lůžku, sledování televize a DVD, procházky v areálu DSS),

2016-11-15 10.05.06 441904975_3671405336458016_5027049074226170860_n thumbnail_20240902_094720 y2

různé kulturní a vzdělávací akce (besedy, vystoupení),

IMG_8050 besídka 52692471_2232373693694528_908532604129509376_o

zprostředkování návštěvy kněze nebo kaplana pro naplnění duchovních potřeb klientů

001754-cut

♥ Nabízíme klientům aktivní prožití dne dle individuálních potřeb a zájmů, v prostorném, bezbariérovém prostředí stacionáře. Aktivizační činnosti  mohou střídat s odpočinkem na lůžku nebo v křeslech. Za teplého počasí využívají terasu, jak k dopoledním činnostem, tak k odpolednímu posezení při kávě.

♥ Samozřejmostí je zajištění pitného režimu. 

♥ Umožňujeme ulehčení pečujícím rodinám, které tím podporujeme v udržení vyváženého životního stylu (čas na práci, i odpočinek). 

O naší činnosti informujeme veřejnost pravidelnými příspěvky do zpravodajů.

Pro koho je služba určena?

Cílová skupina jsou senioři od 65 let věku, kteří potřebují dopomoc jiné osoby. Výjimku mohou tvořit osoby mladší 65 let, pokud mají sníženou soběstačnost ze zdravotních důvodů a souhlasí s programem zařízení, které neodpovídá jejich cílové skupině.

Jaká je naše provozní doba a kapacita služby?

pracovní dny 7:00h - 15:00h

Maximální kapacita je 10 klientů/ den.

Jaký je cíl a poslání naší služby?

Cílem naší služby je spokojený klient, který má den zaplněný různorodou činností i odpočinkem, zvládá péči o vlastní osobu a je schopen navazovat nové společenské kontakty (služba působí aktivně, směřuje k rozvoji samostatnosti, vede klienta ke zvládání nepříznivé životní situace a tím působí jako prevence sociálního vyloučení a posiluje sociální začleňování klienta.)
 
Posláním charitního Denního stacionáře pro seniory ve Chvalčově je poskytovat ambulantní formou podporu a pomoc seniorům, kteří mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, onemocnění nebo nemohou z různých důvodů zůstat doma a přejí si pobývat ve společnosti svých vrstevníků.

Jak se za službu platí a jaká je možnost dopravy? 

Úhrada za služby se řídí prováděcí vyhláškou č. 505/2006 k zákonu o sociálních službách.
Služby DSS jsou poskytovány za úhradu stanovenou Poskytovatelem služeb dle platného ceníku.
Služba se platí vždy za uplynulý měsíc a je možné zaplatit v hotovosti, převodem nebo formou inkasa.

Základní sociální poradenství je poskytováno bez úhrady.

Dopravu do stacionáře lze zajistit službou Přeprava osobním automobilem - Ceník na přepravu DSS.

Jednání se zájemcem o službu:

Zájemce může kontaktovat vedoucí služby tel. 777 763 784, sociálního pracovníka tel. 777 763 775 nebo nás ve stacionáři můžete návštívit.

Zájemce o službu má možnost prvního kontaktu prostřednictvím telefonu, e-mailu či osobní návštěvy DSS.
Se zájemcem o službu jednají sociální pracovníci. V případě jejich nepřítomnosti podá základní informace kterýkoliv pracovník stacionáře a předá telefonický kontakt na osoby pověřené jednáním.
Jednání může probíhat při jednom nebo více setkáních. Při jednání sociální pracovník podává přiměřené a objektivní informace o službě a zároveň zjišťuje, co od služby zájemce očekává (jaké jsou jeho cíle a potřeby). Všechny získané informace slouží k vyhodnocení situace u zájemce a k následnému určení potřebnosti služby. Výsledky jednání eviduje sociální pracovník v Jednání se zájemcem o poskytování služby Denní stacionář Chvalčov.
Služba je poskytována na základě uzavřené Smlouvy. S jejím obsahem a náležitostmi jsou zájemci o službu seznámeni v průběhu procesu jednání se zájemcem. Smlouva je vždy zájemci srozumitelně vysvětlena, případně je mu předána předem k prostudování.
Pokud zájemce nesplňuje podmínky cílové skupiny denního stacionáře, jsou mu v návaznosti na jeho situaci doporučeny jiné sociální služby dostupné ve Zlínském kraji.
Služba může zájemce odmítnout pouze z důvodů vymezených zákonem č.108/2006 Sb.
O sociálních službách. Sociální pracovník vede Evidenci žadatelů o sociální službu ve smyslu § 88 písm. g) zák. 108/2006 Sb.

Pravidla pro vyřizování stížností a ukončení smlouvy:

Stížnost může podat klient nebo jím zvolený zástupce (příbuzný, známý) a také jakákoliv jiná osoba, která není spokojená s kvalitou nebo způsobem poskytované služby.

O právu podat stížnost je klient (už jako zájemce) informován při sociálním šetření, následně při uzavírání smlouvy, kdy mu jsou předány aktuální Vnitřní pravidla zajištění poskytované služby Denní stacionář pro seniory Chvalčov, která informace o podání stížnosti obsahují. Pravidelně je klientovi toto právo připomínáno při přehodnocování Individuálního plánu poskytované služby s klíčovým pracovníkem.
Služba má vypracovaný postup pro přijímání a vyřizování stížnosti. Postup je součástí Vnitřních pravidel zajištění poskytované služby Denní stacionář pro seniory Chvalčov.
Stížnosti jsou evidovány a vyřizovány v co nejkratší době, maximálně do 30 dnů od jejich doručení. V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti se může stěžovatel odvolat k nadřízeným orgánům.

Pravidla pro ukončení služby
1. Klient může Smlouvu vypovědět kdykoliv s okamžitou platností, bez udání důvodu.
2. Poskytovatel může Smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou 30 dnů, která počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení písemné výpovědi klientovi, a to pouze z těchto důvodů:
a) klient porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy a Pravidel. Za porušení povinností vyplývajících ze Smlouvy se považuje zejména nezaplacení úhrady za poskytnutí sociální služby,
b) klient vzhledem ke změně svých možností, schopností a přání potřebuje jiný druh služby,
c) zánik služby z důvodů finančních nebo provozních.
3. Smlouva může být ukončena v případě, že klient nevyužívá činnosti služby po dobu delší než 3 měsíce.
4. Smlouva může být ukončena vzájemnou písemnou dohodou obou smluvních stran.
Dokumenty ke stažení: