Denní stacionář pro seniory Chvalčov
Kde nás najdete
Školní 798, Chvalčov 76872
Na koho se můžete obrátit
Ludmila Trefílková DiS.
Vedoucí Denního stacionáře pro seniory, sociální pracovník
Tel.: 777 763 784
E-mail: 7nqwZ-54akrpZ-agc8m%C0okakvmV%.4YanBZd54Ys
Pro koho je služba určena

Senioři
Senioři

Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením
Kontaktní údaje
Denní stacionář pro seniory Chvalčov
Typ služby
Denní stacionáře
Poskytovatel
Charita Bystřice pod Hostýnem
Kraj
Zlínský kraj
Způsob poskytování
ambulantní
Vedoucí služby
Ludmila Trefílková DiS.
Registrační číslo služby
4868538
Rejstřík MPSV
https://www.mpsv.cz/registr-poskytovatelu-sluzeb#/registr-poskytovatelu-detail-sluzby/2663
Aktuální kapacita - ambulantní služba
10
Poslání a cíle
Cílové skupiny
Činnosti
Další informace
- Důstojnost lidské osoby - službou napomáháme klientům v zachování pocitu vlastní hodnoty, důstojnosti a udržení dobré kvality života. - Individuální přístup – službu a péči individuálně přizpůsobujeme potřebám klienta, jeho věku a stavu, podporujeme klienty v činnostech, které si mohou ještě sami obstarat. - Bezpečné prostředí - službu poskytujeme v klidném a bezbariérovém zařízení, jehož prostředí se co nejvíce podobá rodinnému. - Sociální začleňování - služba působí aktivně, směřuje k rozvoji samostatnosti, vede klienta ke zvládání nepříznivé sociální situace a tím působí jako prevence sociálního vyloučení a posiluje sociální začleňování klienta. - Soulad s křesťanskými hodnotami - služba je poskytována v souladu s křesťanským pojetím etických hodnot zakotvených v Písmu svatém a v Kodexu Charity Česká republika. |
Podle § 46 zákona o soc. službách se zajišťují základní činnosti v rozsahu těchto úkonů: 1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu 2. Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu 3. Poskytnutí stravy 4. Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti 5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím 6. Sociálně terapeutické činnosti 7. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmu a při obstarávání osobních záležitostí |
Poskytování služby se řídí: - zákonem č.108/2006 Sb., O sociálních službách v platném znění, - vyhláškou č.505/2006 Sb. v platném znění, - vnitřními směrnicemi organizace, - vnitřními pravidly služby v platném znění, - standardy kvality poskytované služby v platném znění, - Kodexem pracovníků Charity Česká republika. |
Individuální plánování vychází z potřeb, osobních cílů a zájmů klienta; je důležité pro další práci s klientem Skupinová práce umožní vzájemnou podporu, příležitost sdílet radost ze společného tématu, umožňuje společný prostor pro nácvik, zdokonalování se a možnost dobře se pobavit. Komunikace vedení rozhovoru, skupinové rozhovory, aktivní naslouchání, animace, dvojná vazba, zrcadlení a jiné způsoby neverbální komunikace Pracovní činnosti nácvik jemné motoriky, nácvik denních činností, podpora kreativity Tělesné činnosti lehké cvičení individuálně nebo ve skupině, nácvik vstávání a chůze s pomůckami, procházky, řízený odpočinek Validace a reminiscence cílené vzpomínání a práce se vzpomínkami Edukace seznámení s novými informacemi z různých oblastí života (cestování, nákupy, ochrana před nežádoucími společenskými vlivy, komunikační technika, prevence nemocí, zdravá výživa apod.) Kontakt se společenským prostředím vliv kolektivu vrstevníků, návštěva kulturních akcí, besedy a setkávání s různými hosty jiných věkových a společenských skupin. |
- Osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba
- Zákonný zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba
- Osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
- Osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba
- Člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku - Zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
1. Klient může Smlouvu vypovědět kdykoliv s okamžitou platností, bez udání důvodu. 2. Poskytovatel může Smlouvu vypovědět s výpovědní lhůtou 30 dnů, která počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení písemné výpovědi klientovi, a to pouze z těchto důvodů: a) klient porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy a Pravidel. Za porušení povinností vyplývajících ze Smlouvy se považuje zejména nezaplacení úhrady za poskytnutí sociální služby, b) klient vzhledem ke změně svých možností, schopností a přání potřebuje jiný druh služby, c) zánik služby z důvodů finančních nebo provozních. 3. Smlouva může být ukončena v případě, že klient nevyužívá činnosti služby po dobu delší než 3 měsíce. 4. Smlouva může být ukončena vzájemnou písemnou dohodou obou smluvních stran. |