13. března 2025
Charita Bystřice pod Hostýnem
Setkání vedoucích Tříkrálové sbírky 2025 se konalo dne 3. 3. od 16:00h na faře v Bystřici pod Hostýnem.
Zúčastnilo se 18 vedoucích, ředitel Charity Bystřice pod Hostýnem ing. Pavel Pilmajer a koordinátorka sbírky Vladimíra Procházková.
Program
* společná modlitba
* poděkování vedoucím
* seznámení s rozdělením a konkrétním využitím vybrané částky v naší Charitě a dalším využitím Charitou ČR
* připomínky k organizaci sbírky,
* náměty k propagaci a náboru nových dobrovolníků
* seznámení s možností čerpání odměny pro koledníky
* sdílení zážitků z koledování a malé občerstvení
Zápis:
• Po společné modlitbě poděkovala koordinátorka všem zúčastněným za spolupráci v průběhu přípravy sbírky, za ochotu koledovat a zdárný průběh sbírky a ředitel koordinátorce za její práci.
• Vedoucí měli k dispozici přehled vybraných částek podle obcí a přehled vykoledovaných částek podle pokladniček.
• P. ředitel přítomné informoval
- o využití částky v roce 2024 – v hodnotě 299 098,- Kč:
Vybudovali jsme venkovní cvičební prostor u Denního stacionáře pro seniory Chvalčov.
Zakoupili jsme automobil pro Osobní asistenční službu.
Do Denního stacionáře pro seniory Chvalčov jsme zakoupili pračku se sušičkou.
Pro středisko Osobní asistence jsme zakoupili aktivizační pomůcky a materiály.
- využití výnosu sbírky v roce 2025:
Obnova stávajících kompenzačních pomůcek a vybavení prostor pro aktivizaci v Denním stacionáři pro seniory ve Chvalčově.
Zmodernizování prostor pro pečovatelky v Charitní pečovatelské službě.
Koordinátorka seznámila přítomné s příkladem pomoci z krizového fondu ACHO tvořeného z výtěžku Tříkrálové sbírky, který poskytoval první pomoc při povodních na Jesenicku.
• K organizaci akce:
- Připomenutí nového způsobu organizace požehnání koledníků v Olomouci – požehnání se pořád bude konat ke konci roku v kapli sv. Anny v Olomouci za účasti 50 koledníků = 5 zástupců charity, které se střídají podle abecedy (pro naši Charitu to znamená každý druhý rok). Koordinátorka bude vždy o akci informovat a v případě velkého zájmu určí zástupce Charity BpH. Při letošní sbírce jsme nebyli. Instrukce k dalšímu ročníku se budou ještě upřesňovat.
- Instrukce ke koledování v taškách rozdaných před sbírkou – vyhovují.
- Připomenutí dodržování instrukcí a způsobu vybírání příspěvků – peníze nepřebírat do ruky!!! Dárce je musí vhodit do pokladničky.
- Požehnání na dveře psát u nezastižení dárce vždy, pokud je tam napsáno z předešlého roku.
- Připomenutí nutnosti dodržení datumu vyhrazenému pro sbírku Charitou ČR z důvodu pojištění koledníků.
- Doba na koledování vyhovuje - 3 dny, pátek a následující víkend (výjimka trasa BpH město v úřední hodiny
- Předběžně schválen termín TKS 2026 - víkend 3. – 5. 2026.
- Vedoucí se shodli na upřednostnění přepisovacích nálepek místo předtištěných, mají o nálepky zájem.
- Obnovení rozdávání letáčků s informacemi o využití financí ze sbírky a jejich vhazování do schránek pro nezastižené dárce a umístění QR kódu pro platbu převodem s VS Charity Bystřice p/H na letáčky měl pozitivní zpětnou vazbu. Byl i větší výtěžek plateb QR kódem – dále pokračovat.
- seznámení s celostátní odměnou pro koledníky – hra dooble.
- Zhodnocení rozdávání upomínkového předmětu pro dárce u příležitosti 25. výročí sbírky – žeton do nákupního košíku – měl úspěch.
- Námět na distribuci plakátku na vývěsní tabule obcí s volnými řádky pro upřesnění místa a času sbírky podle potřeb v obci z loňského roku nebyl uskutečněn – na sbírku 2026 koordinátorka zajistí distribuci.
· Náměty na nábor nových koledníků
- Větší prezentace Tříkrálové sbírky na akcích ke Dni Charity.
- V říjnu návštěva školních družin – prezentace kolednické skupinky.
- Prezentace sbírky promítáním reklamního šotu nebo hymny před promítáním kina v BpH v období před sbírkou.
- Umístění reklamního panelu k pokladně kina v BpH v období před sbírkou.
- Větší osvěta pro rodiče koledníků – např. při třídních schůzkách, el.žákovské.
- Větší prezentace odměny pro koledníky
• Odměna pro koledníky TKS 2025 bude společné promítání rodinného filmu v Kino klubu Sušil v Bystřici pod Hostýnem na podzim 2025 – termín bude upřesněn.
• Přítomní vedoucí se shodli na upřednostnění klasické koledy. Ostatní způsoby (stacionární pokladničky, online platby, platby QR kódem) využívat jen doplňkově.
Přístup dárců byl ve velké většině vstřícný - lidé, kteří jsou sbírce nakloněni a staří lidé v mnoha případech na koledníky čekali, byli potěšeni návštěvou. Objevily se i se sbírkou nesouhlasné reakce (většinou z důvodu neinformovanosti o využití sbírky).
Vladimíra Procházková
koordinátor sbírek, administrativní pracovník
Tel.: 731 646 912 E-mail: cennZ_~jW5CB51.7gdBFRYUSXrFD877__akmYZhaa8kmb