22. září 2025
Charita Bystřice pod Hostýnem
27. září oslavíme Den Charity. Dovolte, abychom Vám při této příležitosti prezentovali služby Charity Bystřice pod Hostýnem. Tentokrát slovy jejích vedoucích, které odpověděly na 3 otázky.
Za Charitní pečovatelskou službu a službu Osobní asistence Mgr. Anna Valachová, DiS.:
1. Co nového ve vaší službě za poslední rok nebo co je v plánu na další rok?
Díky Tříkrálové sbírce jsme letos mohli zmodernizovat zázemí pro pečovatelky a sociální pracovnice, které se nachází v budově bývalých jeslí. Máme nové židle, šatní skříně, psací stoly a rádi bychom ještě pokračovali a zřídili sprchový kout a koupili novou lednici. Totéž se samozřejmě týká i Osobní asistenční služby, protože máme společné prostory. V Osobní asistenční službě pak pro příští rok plánujeme rozšířit tým asistentek.
2. Proč jste si vybrala práci na Charitě?
Pracuji v charitních službách 18 let a tady v Charitě Bystřice pod Hostýnem jsem velmi ráda. Je zde skvělý tým prima žen, máme mezi sebou hezké vztahy a pan ředitel je člověk na pravém místě. Do práce chodím opravdu moc ráda.
3. Co si myslíte, že je největší mýtus o vaší službě?
Ještě po tolika letech se setkávám s názorem, že Charita znamená: "jo, to jste vy, co vozíte babičkám ty jídlonosiče a sbíráte staré oblečení".... A pak je dotyčný překvapený, že jsme profesionální organizace s neskutečně zkušeným personálem, který pracuje se širokou škálou cílových skupin. Navíc Charita umí účinně pomáhat i při mimořádných událostech a její pomoc není ohraničená výčtem úkonů v zákoně, a to se mi na Charitě líbí nejvíc, včetně toho, že tu pracují zapálení lidé s dobrým srdcem.
Více o Charitní pečovatelské službě zde:
Osobní asistenční služba zde:
Vladimíra Procházková
koordinátor sbírek, administrativní pracovník
Tel.: 731 646 912 E-mail: cennZ_~jW5CB51.7gdBFRYUSXrFD877__akmYZhaa8kmb