Naše Charita v odpovědích pana ředitele.

Naše Charita v odpovědích pana ředitele.

27. září oslavíme Den Charity, který se koná každoročně u příležitosti svátku sv. Vincence z Pauly, patrona a zakladatele organizované charitativní činnosti. Celý týden jsme Vám při této příležitosti prezentovali služby Charity Bystřice pod Hostýnem. Na 3 otázky, které jsme položili vedoucím služeb, odpověděl i pan ředitel.

     Co nového v letošním roce?
V letošním roce jsme se radovali z narození dvou miminek našich zaměstnankyň a na třetí ještě čekáme. S touto radostí je spojena také nutnost hledat za ně náhradu novými zaměstnanci, po dobu jejich mateřské dovolené. To se nám povedlo a jsme rádi za nové kolegy v našich službách.
    Proč práci v Charitě?
Protože u nás bylo zvykem postarat se o naše nejstarší členy rodiny, aby mohli dožít doma a neumírali v domovech nebo nemocnicích. A protože se o totéž snaží svými službami bystřická Charita, tak když před 27 lety hledala ředitele, rád jsem vyměnil ekonomiku a obchod za sociální služby. Snažím se tak pomáhat, aby co nejvíce občanů mohlo s pomocí služeb Charity ve spolupráci s rodinou zůstat co nejdéle ve svém domácím prostředí.
    Největší mýtus?
Že v Charitě pracují jen věřící katolíci, pracují zdarma, a proto jsou služby Charity zadarmo.
Není tomu tak. Pracují u nás zaměstnanci různých církví i nevěřící, stejně jako poskytujeme naše služby všem občanům bez rozdílu.
A protože naši zaměstnanci jsou kvalifikovaní odborníci pro svou práci a svou prací živí sebe a své rodiny, dostávají za svou práci mzdu, na kterou Charita získává prostředky z dotací od kraje, města a obcí, z úhrad od zdravotních pojišťoven, z darů a také z úhrad od našich klientů, kteří na tyto platby Charitě dostávají od státu příspěvky na péči.  

Ing. Pavel Pilmajer, ředitel Charity Bystřice pod Hostýnem

Vladimíra Procházková

koordinátor sbírek, administrativní pracovník
Tel.: 731 646 912 E-mail: cennZ_~jW5CB51.7gdBFRYUSXrFD877__akmYZhaa8kmb