Charitní pečovatelská služba
Kde nás najdete
6. května 1071, Bystřice pod Hostýnem 76861
Bystřice pod Hostýnem a její místní části, v obcích Brusné, Blazice, Chomýž, Chvalčov, Komárno, Loukov a Libosváry, Mrlínek, Osíčko, Podhradní Lhota, Rajnochovice, Rusava, Slavkov pod Hostýnem, Vítonice.
Na koho se můžete obrátit
Mgr. Anna Valachová DiS.
vedoucí Charitní pečovatelské služby
Tel.: 775 635 014
E-mail: WgAkOf5dW-uy.Z4WH9LC-b~90iuhT65j4mnhTj
Pro koho je služba určena

Senioři
Senioři

Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež
Rodina, děti, mládež

Hospicová péče, umírající
Hospicová péče, umírající
Kontaktní údaje
Charitní pečovatelská služba
Typ služby
Pečovatelská služba / CHPS
Poskytovatel
Charita Bystřice pod Hostýnem
Kraj
Zlínský kraj
Úhrada
povinná
Způsob poskytování
terénní
Vedoucí služby
Mgr. Anna Valachová DiS.
Registrační číslo služby
6870047
Rejstřík MPSV
https://www.mpsv.cz/registr-poskytovatelu-sluzeb#/registr-poskytovatelu-detail-sluzby/2664
Aktuální kapacita - terénní služba
8
Poslání a cíle
Posláním Charitní pečovatelské služby je poskytovat individuální podporu a péči lidem se sníženou soběstačností z důvodu věku, zdravotního postižení nebo chronického onemocnění; a rodinám s dětmi, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Posláním služby je umožnit klientům zůstat v domácím prostředí a zachovat si tak navyklý způsob života.
Zásady
Ve všech situacích se pracovníci snaží o maximální respektování člověka jako lidské bytosti, jak ve vztahu k sobě navzájem, tak ke klientům. Pracovníci respektují klientovu osobnost, přání, potřeby, zvyky, rituály, zvláštnosti a náboženské vyznání. Pracovníci s klientem vždy jednají s úctou a zachovávají jeho lidskou důstojnost.
Partnerství
Klient se podílí na plánování a průběhu služby. V celém procesu poskytování služby je vnímán jako partner.
Rovnost
Služba dodržuje rovný přístup ke klientům bez ohledu na pohlaví, rasu, náboženské vyznání a politické přesvědčení, bez ohledu na majetkové a společenské poměry.
Individualita a flexibilita
Průběh služby je přizpůsoben možnostem, schopnostem, dovednostem a tempu klienta.
Služba pružně reaguje na měnící se potřeby klienta.
Bezpečí
Dbáme na bezpečí klientů i pracovníků a vytváříme bezpečný prostor pro poskytování sociální služby.
Autonomie a nezávislost
Služba podporuje klienta v aktivním zapojení do procesu řešení jeho nepříznivé sociální situace a napomáhá při rozvoji či zachování schopností a dovedností klienta s důrazem na jeho samostatné a zodpovědné rozhodování s podporou využití jeho vlastních zdrojů.
Soulad se zásadami a hodnotami zakotvenými v Kodexu Charity ČR
Služba je poskytována v souladu s pojetím zásad a hodnot zakotvených v Kodexu Charity Česká republika.
Cílové skupiny
Činnosti
Další informace
- Zajistit klientovi takovou míry individuální podpory a péče, aby mohl i přes svou nepříznivou sociální situaci žít doma.
- Umožnit klientovi žít podle jeho zvyklostí s ohledem na jeho přání a potřeby v době, kdy potřebuje ke svému samostatnému životu v domácím prostředí pomoc druhé osoby, aby si mohl zachovat kontakt s okolím, vazby na rodinu a přátele.
- Podporovat klienta v udržení, případně rozvoji, jeho schopností a dovedností.
- Seniorům
- Osobám s chronickým duševním onemocněním
- Osobám s chronickým onemocněním
- Osobám s jiným zdravotním postižením
- Osobám s kombinovaným postižením
- Osobám s mentálním postižením
- Osobám s tělesným postižením
- Osobám se sluchovým postižením
- Osobám se zdravotním postižením
- Osobám se zrakovým postižením
- Rodinám s dítětem/dětmi
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
- pomoc při zajištění chodu domácnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí.
- Jaké služby Charitní pečovatelská služba poskytuje, včetně rozsahu, ceny a úhrady.
- Jaké je poslání, cíle, zásady služby a pro koho je určena.
- Jaké jsou podmínky pro poskytování služby.
- Jaké budou následující formální kroky pro zajištění služby (písemné vyplnění Žádosti o poskytování pečovatelské služby, domluvení termínu sociálního šetření, uzavření smlouvy).
- Kontaktní údaje, včetně odpovědných osob.
- zákonem č.108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění,
- vyhláškou č. 505/2006 Sb., v platném znění,
- vnitřními směrnicemi organizace,
- vnitřními pravidly služby, v platném znění,
- Kodexem Charity Česká republika.
-
- Klient porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy a pravidel. Za porušení povinností vyplývajících ze smlouvy se považuje zejména nezaplacení úhrady do 30 dnů od data splatnosti.
- Dále klient vzhledem ke změně svých možností, schopností a přání potřebuje jiný druh služby, příp. již službu nepotřebuje.
- Zánikem služby, např. z důvodů finančních nebo provozních.
2.Ukončení dohodou Smlouva může být ukončena písemnou dohodou smluvních stran.