Charitní pečovatelská služba
Kde nás najdete
6. května 1071, Bystřice pod Hostýnem 76861
Charitní pečovatelská služba je poskytována v Bystřici pod Hostýnem a v jejích místních částech: Bílavsko, Hlinsko pod Hostýnem, Rychlov, Sovadina, dále v obcích: Brusné, Blazice, Chomýž, Chvalčov, Komárno, Loukov, Libosváry, Mrlínek, Osíčko, Podhradní Lhota, Rajnochovice, Rusava, Slavkov pod Hostýnem, Vítonice.
Na koho se můžete obrátit
Mgr. Anna Valachová DiS.
vedoucí Charitní pečovatelské služby
Tel.: 775 635 014
E-mail: WgAkOf5dW-uy.Z4WH9LC-b~90iuhT65j4mnhTj
Pro koho je služba určena

Senioři
Senioři

Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež
Rodina, děti, mládež

Hospicová péče, umírající
Hospicová péče, umírající
Kontaktní údaje
Charitní pečovatelská služba
Typ služby
Pečovatelská služba / CHPS
Poskytovatel
Charita Bystřice pod Hostýnem
Kraj
Zlínský kraj
Úhrada
povinná
Způsob poskytování
terénní
Vedoucí služby
Mgr. Anna Valachová DiS.
Registrační číslo služby
6870047
Rejstřík MPSV
https://www.mpsv.cz/registr-poskytovatelu-sluzeb#/registr-poskytovatelu-detail-sluzby/2664
Aktuální kapacita - terénní služba
8
Poslání a cíle
Posláním Charitní pečovatelské služby je poskytovat individuální podporu a péči lidem se sníženou soběstačností z důvodu věku, zdravotního postižení nebo chronického onemocnění; a rodinám s dětmi, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Posláním služby je umožnit klientům zůstat v domácím prostředí a zachovat si tak navyklý způsob života.
Zásady
Cílové skupiny
Činnosti
Další informace
Posláním Charitní pečovatelské služby je poskytovat individuální podporu a péči lidem se sníženou soběstačností z důvodu věku, zdravotního postižení nebo chronického onemocnění; a rodinám s dětmi, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci a potřebují pomoc jiné fyzické osoby. Posláním služby je umožnit klientům zůstat v domácím prostředí a zachovat si tak navyklý způsob života.
Cíle služby
- Zajistit klientovi takovou míry individuální podpory a péče, aby mohl i přes svou nepříznivou sociální situaci žít doma.
- Umožnit klientovi žít podle jeho zvyklostí s ohledem na jeho přání a potřeby v době, kdy potřebuje ke svému samostatnému životu v domácím prostředí pomoc druhé osoby, aby si mohl zachovat kontakt s okolím, vazby na rodinu a přátele.
- Podporovat klienta v udržení, případně rozvoji, jeho schopností a dovedností.
Cílová skupina a věková struktura
Služba poskytuje péči a podporu osobám, jejichž nepříznivá sociální situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby:
- Seniorům
- Osobám s chronickým duševním onemocněním
- Osobám s chronickým onemocněním
- Osobám s jiným zdravotním postižením
- Osobám s kombinovaným postižením
- Osobám s mentálním postižením
- Osobám s tělesným postižením
- Osobám se sluchovým postižením
- Osobám se zdravotním postižením
- Osobám se zrakovým postižením
- Rodinám s dítětem/dětmi
Věková struktura: bez omezení věku
Zásady poskytování sociální služby
Popis služby
Napinění základních činností dle zákona či 08/2006 Sb. o sociálních službách: I. pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
- pomoc při zajištění chodu domácnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí.
Jednání se zájemcem o službu
Zájemce může službu kontaktovat osobně, telefonicky, elektronicky, poštou nebo vložením kontaktu do schránky před budovou služby. Se zájemcem jedná sociální pracovník případně vedoucí služby. Při prvním kontaktu jsou zájemci předány zejména tyto informace:
V případě, že se zájemce rozhodne službu využít, vypiní Žádost o poskytování pečovatelské služby, kterou služba eviduje. Lhůta pro vyjádření k žádosti je stanovena do tří pracovních dnů od data jejího přijetí. Sociální pracovník kontaktuje žadatele nebo kontaktní osobu a sjedná termín sociálního šetření v místě, kde bude péče probíhat nebo domluví jiný postup.
Sociální pracovník během sociálního šetření zjišťuje, zda žadatel spadá do cílové skupiny služby, mapuje jeho nepříznivou sociální situaci, předává mu informace o službě a zjišťuje údaje potřebné pro vypracování Vstupního individuálního plánu.
Služba může žadatele odmítnout pouze z důvodů vymezených zákonem č.10812006 Sb. o sociálních službách. Sociální pracovník vede Evidenci žadatelů o sociální službu ve smyslu 88 písm. g) zák. Č. 108/2006 Sb.
Služba je poskytována na základě uzavřené Smlouvy o poskytování sociální služby Pečovatelská služba. Smlouvu uzavírá vedoucí služby nebo sociální pracovník nejdéle do 14 dnů od sociálního šetření nebo dle možností žadatele a volné kapacity služby. Smlouva je vždy žadateli srozumitelně vysvětlena, případně je mu předána předem k prostudování. Žadatel je srozumitelně informován o způsobu poskytování služby, úhradách, právech a povinnostech, je seznámen s Vnitřními pravidly Charitní pečovatelské služby a platným Ceníkem Charitní pečovatelské služby. Tyto dokumenty jsou přílohou Smlouvy.
Metody práce
Pravidla pro vyřizování stížností
Každý klient Charitní pečovatelské služby či jiný stěžovatel má právo si stěžovat na poskytování sociální služby a podávat připomínky a podněty k výkonu a průběhu služby. o právu podat stížnost je klient informován při uzavírání smlouvy, kdy mu jsou předány aktuální Vnitřní pravidla Charitní pečovatelské služby, která informace o podání stížnosti obsahují. Klient při podpisu smlouvy obdrží také formulář pro Podání podnětu, pňpomínky, stížnosti, pochvaly, který může využít pro zpětnou vazbu pečovatelské službě.
Vyřizování stížností ve službě se řídí aktuální Směrnicí ředitele pro přijímání a vyřizování stížností, aktuálními Pravidly pro podávání stížností a Vnitřními pravidly Charitní pečovatelské služby.
Postup pro přijímání a vyřizování stížností je součástí Vnitřních pravidel Charitní pečovatelské služby a klienti jsou o tomto postupu pravidelně seznamováni při přehodnocování Individuálního plánu.
V případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti se může stěžovatel odvolat na další orgány uvedené ve Vnitřních pravĺdlech. Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti, nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí o prověření vyřízení této stížnosti.
Úhrady za služby
Úhrada za služby se řídí vyhláškou č. 505/2006 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění.
Výše úhrady za služby je stanovena aktuálním Ceníkem Charitní pečovatelské služby. Klientům, na které se vztahují podmínky 75 odst. 2 Sb. zákona č.108/2006, o sociálních službách, je služba poskytována bez úhrady.
Pravidla pro ukončení služby
- Klĺent porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy a pravĺdel. Za porušení povinností vyplývajících ze smlouvy se považuje zejména nezaplacení úhrady do 30 dnů od data splatnosti.
- Dále klĺent vzhledem ke změně svých možností, schopností a přání potřebuje jiný druh služby, příp. již službu nepotřebuje.
- Zánikem služby, např. z důvodů finančních nebo provozních.
Sociální služba může smlouvu vypovědět s okamžitou platností, bez výpovědní lhůty, v případě fyzického napadení pracovníka.
Prostory, materiální a technické vybavení
Charitní pečovatelská služba sídlĺ v pronajaté budově Města Bystřice pod Hostýnem, 6. května 1 071, kde má své zázemí pro pracovnĺky. Nacházĺ se zde kanceláře, společenská místnost s administrativním zázemím pro pečovatelky, šatna pro pečovatelky, kuchyňka, úklidová místnost a hygienické zařízení. Přístup do budovy je částečně bezbariérový. Před budovou je parkoviště určené pro služební automobily. Služební automobily se také parkují v garážích na ulici Palackého 527, Bystřice p. H.
Charitní pečovatelská služba je terénní služba, tzn., že její výkon probíhá v domácnostech a přirozeném prostředí klientů. Z toho pro pracovníky služby vyplývá povinnost respektovat stávající prostředí klientů tak, jak je určují sami klienti. Pracovníci nesmí sami v domácnostech klientů nic měnit. Mohou pouze klientům navrhnout určitá vylepšení (např. madla na WC, bezbariérový vstup, apod.).
Charitní pečovatelská služba je poskytována v Bystřici pod Hostýnem a v jejích místních částech: Bílavsko, Hlinsko pod Hostýnem, Rychlov, Sovadina, dále v obcích: Brusné, Blazice, Chomýž, Chvalčov, Komárno, Loukov, Libosváry, Mrlínek, Osíčko, Podhradní Lhota, Rajnochovice, Rusava, Slavkov pod Hostýnem, Vítonice.